رنگ ترافیکی

 

رنگ ترافیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

رنگ ترافیکی یک نوع رنگ یا برچسب خاص می باشد که از چسبندگی بسیار بالایی بر روی سیمان و سطوح بتنی برخوردار است. این نوع رنگ دارای قابلیت تنفس پذیری است و به همین دلیل به مرور زمان پوسته نخواهد شد. استفاده از این رنگ به دلیل ماندگاری بسیار بالایی که دارد بهترین گزینه جهت استفاده در خط کشی جاده ها به شمار می آید. در واقع با استفاده از این نوع رنگ می توان حیاتی ‌ترین و اصلی‌ ترین شریان‌ های ارتباطی بیرون شهری و درون ‌شهری را ایمن سازی کرد. با استفاده از خط کشی جاده ها به راحتی می توان احتمال بروز حادثه را به حداقل مقدار ممکن رساند.

 

انواع رنگهای ترافیکی

رنگ ترافیکی چند جزئی

رنگ ترافیکی چند جزئی از دسته رنگهای ترافیکی بسیار مقاوم در برابر سایش است و برای خط کشی خطوط عابر پیاده بر روی آسفالت و بتن بسیار مناسب است.

رنگ ترافیکی سرد

رنگ ترافیکی سرد که خود شامل انواع مختلفی است برای خط کشی خیابانهای داخل شهر و جاده مورد استفاده قرار می گیرد و از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

رنگ ترافیکی گرم ترموپلاستیک

این نوع رنگ ترافیکی مانند رنگهای سرد است با این تفاوت که نحوه اجرای آن متفاوت است و به دلیل خشک شدن سریع در اتوبانها و بزرگراهها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نحوه اجرای رنگ سرد ترافیکی آلکیدی کلرو کائوچو

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب‌وهوایی برای اجرای رنگ ترافیکی، باید. به شرایط سطح محل اجرای رنگ توجه داشت. بدینصورت که سطح موردنظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و … باشد. جهت اجرا، تینر را به آرامی و با نسبت ۵ تا ۸ درصد (با توجه به ویسکوزیته رنگ). به جزء اصلی رنگ اضافه نمایید. پس از اختلاط بوسیله ماشین خط‌کشی مناسب، نسبت به اعمال رنگ ترافیکی. در ضخامت حدود ۷۰۰ میکرون (تر) اقدام گردد. جهت حصول ضخامت یکنواخت و درنتیجه، ماندگاری بالای رنگ ترافیکی، استفاده از روش‌های دستی (غلتک و قلم مو) توصیه نمی‌شود.
در حین اجرا می‌بایست دائما ضخامت رنگ با استفاده از ضخامت‌سنج شانه‌ای رنگ تر، کنترل گردد. جهت حفظ کیفیت رنگ ترافیکی اجرا شده، توصیه می‌گردد فقط از تینر ماندگار، تولیدشده توسط شرکت صباشیمی آریا استفاده شود. همچنین توصیه می‌گردد حتی‌المقدور از کمترین میزان تینر استفاده شود.
 

رنگ ترافیکی جدولی پلی یورتان

رنگ رویه پلی یورتان بر پایه رزین پلی اُل و هاردنر ایزوسیانات طراحی شده است که به عنوان لایه نهایی قادر است. نقش به سزایی در محافظت سطوح فلزی در برابر عوامل جوی ایفا نماید. این رنگ فیلمی با چسبندگی و سختی بالا بر روی جداول و سطوح بتونی و فلزی ایجاد نموده و در محیط‌های جوی حاد، بخصوص در برابر تغییرات آب و هوایی، پایداری بسیار خوب از خود نشان می‌دهد. از خصوصیات بارز این محصول، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید و انعطاف‌پذیری بالای فیلم آن می‌باشد.

نحوه اجرای رنگ ترافیکی جدولی پلی یورتان

پس از اطمینان از شرایط مساعد آب‌وهوایی برای اجرای رنگ، می‌بایست به شرایط سطح محل اجرای رنگ ترافیکی توجه داشت. بدینصورت که سطح مورد نظر عاری از رطوبت و هرگونه آلودگی اعم از گرد و خاک، چربی و… باشد. لذا قبل از اعمال رنگ ترافیکی، سطح زیرین را کاماً ازمواد زائد پاک نموده و آماده‌سازی لازم را انجام دهید. جهت اجرا می‌بایست ابتدا اختلاط کامل جزء A و جزء B به نسبت ذکرشده بر روی بسته‌بندی انجام شود. سپس با استفاده از تینر پلی‌یورتان ماندگار ویسکوزیته (معیاری از رقیق بودن رنگ) را تا حد مطلوب کاهش دهید. این مقدار با توجه به دمای هوا و روش اجرا، ممکن است بین ۱۰ تا ۱۵ درصد، متغییر باشد. جهت اجرای این رنگ ترافیکی، می‌توان از قلم مو، پیستوله یا غلتک استفاده نمود.

رنگ ترافیکی پرایمر

پرایمرها به منظور آماده‌سازی سطوح جهت اجرای برخی انواع رنگ آمیزی رنگ ترافیکی و کفپوش‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از پرایمر سبب افزایش دوام و طول عمر پوشش رویه می‌شود. این محصول رنگ ترافیکی، قدرت نفوذ بالا به مقاطع زیرین کار، پاکسازی سطح و خاصیت چسبندگی بالایی دارد. این ویژگی سبب می‌شود رنگ رویه چسبندگی بهتری داشته و نتیجه بهتری حاصل گردد.‌‌

 


نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

ترمووود فونیکس در کرج

خرید ام دی اف از شرکت بازرگانی فونیکس در کرج

فونیکس مجری اجرای سنگ کورین